Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze wybrał wykonawcę II etapu obwodnicy Sławy. Najkorzystniejsza jest oferta konsorcjum Kobylarni i Mirbudu. Kosztuje 44,237 mln zł.
Wybór jeszcze nie jest prawomocny - pozostali oferenci mogą złożyć odwołania. Wybrana oferta jest najtańsza spośród złożonych 6 propozycji. Kolejna jest od niej droższa o 7,6 mln zł, a najdroższa kosztuje ponad 58 mln zł.
Zamawiający przygotował na realizację 47,660 mln zł, a wybrana propozycja jest jedyną, która mieści się w tym limicie.
Wyświetl większą mapę
Obwodnica Sławy ma powstać w ciągu drogi wojewódzkiej nr 278. Będzie drogą klasy G o nośności 11,5 tony/oś. Do wybudowania jest 5,13 km zaczynając od wschodniego wlotu do miasta, dalej prowadząc po północnej stronie aż do włączenia do istniejącej trasy za miejscowością Lubogoszcz.
Wybrany wykonawca ma realizować zadanie w trybie zaprojektuj i wybuduj. Oznacza to, ze najpierw przygotuje opracowania projektowe, pozyska decyzję ZRID, a następnie wykona roboty budowlane.
Obwodnica Sławy poprawi m.in. dojazd do dróg szybkiego ruchu – S3 oraz A2. Poprawią się także połączenia w obrębie regionu, w tym te wykorzystywane przez ruch turystyczny, związany z sąsiadującym z droga jeziorem sławskim. Jednocześnie ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z miasta.
Inwestor – samorząd województwa lubuskiego – pozyskał na realizację tej inwestycji dotację z funduszy europejskich. Z tego źródła ma ponad 33 mln zł. Dodatkowo ponad 4,7 mln zł środków na obwodnicę będzie pochodziło z budżetu państwa.
Finał realizacji inwestycji wstępnie planowany jest na ostatni kwartał 2027 roku.